University of Vechta

Cosmopolitan, personal, familial – the University of Vechta is a youthful, modern campus university with excellent conditions for studying and a clearly delineated profile. For the 5000 students and 400-odd staff, the campus offers a familial atmosphere conveniently coupled with the infrastructure of a modern university. The Bologna Process has been fully implemented, with the emphasis on quality – attractive, forward-looking courses, personal support and global exchange programmes are the hallmarks of a high quality degree programme.

The University of Vechta has set out to present a clear profile to the business, social and cultural world. The Vechta region offers the perfect laboratory for addressing a range of issues impacting on the future viability of our global society – an economic boomregion in the heart of the countryside, a provincial global player, a unique cultural and social identity, natural spaces and intensive agriculture; contrasting factors which resolve into an excellent quality of life. The University of Vechta’s development plan defines the rural space as a framework for profiling the areas of education, aging, social services, cultural change and regional development. The choice of focus represents a conscious response to the University’s location, which delineates it from urban spaces and creates additional research prospects, including at the international level.

< Events
January 2017
>
M D M D F S S
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5

02.01.2017

Ausstellung „Ästhetisches Lernen“ – Wie kommt die Sache in den Kasten?

Im aktuellen Wintersemester fand mit dem Modul OBM-41 Ästhetisches Lernen (Profilierungsbereich) bereits zum zweiten Mal eine...
mehr >>

03.01.2017

Ausstellung „Ästhetisches Lernen“ – Wie kommt die Sache in den Kasten?

Im aktuellen Wintersemester fand mit dem Modul OBM-41 Ästhetisches Lernen (Profilierungsbereich) bereits zum zweiten Mal eine...
mehr >>

04.01.2017

Ausstellung „Ästhetisches Lernen“ – Wie kommt die Sache in den Kasten?

Im aktuellen Wintersemester fand mit dem Modul OBM-41 Ästhetisches Lernen (Profilierungsbereich) bereits zum zweiten Mal eine...
mehr >>

06.01.2017

Ausstellung „Ästhetisches Lernen“ – Wie kommt die Sache in den Kasten?

Im aktuellen Wintersemester fand mit dem Modul OBM-41 Ästhetisches Lernen (Profilierungsbereich) bereits zum zweiten Mal eine...
mehr >>

07.01.2017

Ausstellung „Ästhetisches Lernen“ – Wie kommt die Sache in den Kasten?

Im aktuellen Wintersemester fand mit dem Modul OBM-41 Ästhetisches Lernen (Profilierungsbereich) bereits zum zweiten Mal eine...
mehr >>

08.01.2017

Ausstellung „Ästhetisches Lernen“ – Wie kommt die Sache in den Kasten?

Im aktuellen Wintersemester fand mit dem Modul OBM-41 Ästhetisches Lernen (Profilierungsbereich) bereits zum zweiten Mal eine...
mehr >>

10.01.2017

Ausstellung „Ästhetisches Lernen“ – Wie kommt die Sache in den Kasten?

Im aktuellen Wintersemester fand mit dem Modul OBM-41 Ästhetisches Lernen (Profilierungsbereich) bereits zum zweiten Mal eine...
mehr >>

12.01.2017

Ausstellung „Ästhetisches Lernen“ – Wie kommt die Sache in den Kasten?

Im aktuellen Wintersemester fand mit dem Modul OBM-41 Ästhetisches Lernen (Profilierungsbereich) bereits zum zweiten Mal eine...
mehr >>

13.01.2017

Ausstellung „Ästhetisches Lernen“ – Wie kommt die Sache in den Kasten?

Im aktuellen Wintersemester fand mit dem Modul OBM-41 Ästhetisches Lernen (Profilierungsbereich) bereits zum zweiten Mal eine...
mehr >>

14.01.2017

Ausstellung „Ästhetisches Lernen“ – Wie kommt die Sache in den Kasten?

Im aktuellen Wintersemester fand mit dem Modul OBM-41 Ästhetisches Lernen (Profilierungsbereich) bereits zum zweiten Mal eine...
mehr >>

15.01.2017

Ausstellung „Ästhetisches Lernen“ – Wie kommt die Sache in den Kasten?

Im aktuellen Wintersemester fand mit dem Modul OBM-41 Ästhetisches Lernen (Profilierungsbereich) bereits zum zweiten Mal eine...
mehr >>

16.01.2017

Ausstellung „Ästhetisches Lernen“ – Wie kommt die Sache in den Kasten?

Im aktuellen Wintersemester fand mit dem Modul OBM-41 Ästhetisches Lernen (Profilierungsbereich) bereits zum zweiten Mal eine...
mehr >>

19.01.2017

Ausstellung „Ästhetisches Lernen“ – Wie kommt die Sache in den Kasten?

Im aktuellen Wintersemester fand mit dem Modul OBM-41 Ästhetisches Lernen (Profilierungsbereich) bereits zum zweiten Mal eine...
mehr >>

20.01.2017

Ausstellung „Ästhetisches Lernen“ – Wie kommt die Sache in den Kasten?

Im aktuellen Wintersemester fand mit dem Modul OBM-41 Ästhetisches Lernen (Profilierungsbereich) bereits zum zweiten Mal eine...
mehr >>

21.01.2017

Ausstellung „Ästhetisches Lernen“ – Wie kommt die Sache in den Kasten?

Im aktuellen Wintersemester fand mit dem Modul OBM-41 Ästhetisches Lernen (Profilierungsbereich) bereits zum zweiten Mal eine...
mehr >>

22.01.2017

Ausstellung „Ästhetisches Lernen“ – Wie kommt die Sache in den Kasten?

Im aktuellen Wintersemester fand mit dem Modul OBM-41 Ästhetisches Lernen (Profilierungsbereich) bereits zum zweiten Mal eine...
mehr >>

23.01.2017

Ausstellung „Ästhetisches Lernen“ – Wie kommt die Sache in den Kasten?

Im aktuellen Wintersemester fand mit dem Modul OBM-41 Ästhetisches Lernen (Profilierungsbereich) bereits zum zweiten Mal eine...
mehr >>

24.01.2017

Ausstellung „Ästhetisches Lernen“ – Wie kommt die Sache in den Kasten?

Im aktuellen Wintersemester fand mit dem Modul OBM-41 Ästhetisches Lernen (Profilierungsbereich) bereits zum zweiten Mal eine...
mehr >>

25.01.2017

Ausstellung „Ästhetisches Lernen“ – Wie kommt die Sache in den Kasten?

Im aktuellen Wintersemester fand mit dem Modul OBM-41 Ästhetisches Lernen (Profilierungsbereich) bereits zum zweiten Mal eine...
mehr >>

26.01.2017

Ausstellung „Ästhetisches Lernen“ – Wie kommt die Sache in den Kasten?

Im aktuellen Wintersemester fand mit dem Modul OBM-41 Ästhetisches Lernen (Profilierungsbereich) bereits zum zweiten Mal eine...
mehr >>

27.01.2017

Ausstellung „Ästhetisches Lernen“ – Wie kommt die Sache in den Kasten?

Im aktuellen Wintersemester fand mit dem Modul OBM-41 Ästhetisches Lernen (Profilierungsbereich) bereits zum zweiten Mal eine...
mehr >>

28.01.2017

Ausstellung „Ästhetisches Lernen“ – Wie kommt die Sache in den Kasten?

Im aktuellen Wintersemester fand mit dem Modul OBM-41 Ästhetisches Lernen (Profilierungsbereich) bereits zum zweiten Mal eine...
mehr >>

29.01.2017

Ausstellung „Ästhetisches Lernen“ – Wie kommt die Sache in den Kasten?

Im aktuellen Wintersemester fand mit dem Modul OBM-41 Ästhetisches Lernen (Profilierungsbereich) bereits zum zweiten Mal eine...
mehr >>

30.01.2017

Ausstellung „Ästhetisches Lernen“ – Wie kommt die Sache in den Kasten?

Im aktuellen Wintersemester fand mit dem Modul OBM-41 Ästhetisches Lernen (Profilierungsbereich) bereits zum zweiten Mal eine...
mehr >>

31.01.2017

Ausstellung „Ästhetisches Lernen“ – Wie kommt die Sache in den Kasten?

Im aktuellen Wintersemester fand mit dem Modul OBM-41 Ästhetisches Lernen (Profilierungsbereich) bereits zum zweiten Mal eine...
mehr >>