Aktuelle Projekte
2019 Amherst, USA, International Conference on Inclusion, Vortrag: Conducting A Systematic Review about ‘Digital Media’ in ‘Inclusive Classrooms’: A Work-in-Progress-Report about Challenges and Difficulties.
2019 Irak, DAAD-Projekt: Hier finden mehrere Tagungen statt (Istanbul im April 2019, Vechta im August 2019, Istanbul im Dezember 2019, weitere 2020, innerhalb dessen mehrere Vorträge und Workshops gehalten werden)
2019 Huainan, China, Vortrag: Classroom Management and the GoodBehaviorGame in Primary Schools.
2019 Ljubljana, Slovenien: Train-the-Trainer-Fortbildung und Projektanbahnung zum Thema Classroom Management, GoodBehaviorGame und Social Information Processing für Teilnehmende aus Slovenien, Kroatien und Griechenland
2018 Jakarta, Indonesien: Fortbildung für Lehrkräfte und Psycholog*innen zum Thema Classroom Management und GoodBehaviorGame
2018 Lublin, Polen: STAR-Conference, Vortrag “Chronically absent students in rehabilitation – What is the role of anxiety and psychosocial stress”
2017 Amherst, USA: Conference on Inclusion, Vortrag “Paired writing to enhance student’s writing ability - A pilot study in German education system at the end of class 5”