Univ.-Prof.in Dr. Karin Zimmer, Dipl.-Psych.

Empirische Bildungsforschung


Publikationen

Mühlhäußer, N. & Zimmer, K. (Hrsg.) (2020). That is why our cheap dissertation writing services should be your only choice when you need this link. Since 2010, we have helped hundreds of students to write their thesis. Our PhD writers provide original dissertations that are custom written based on the unique specifications of your assignment. Use the order form below to request for dissertation writing help online. Best Kanadische Perspektiven auf Wissensmobilisierung und Transfer. Bonn: Bundesinstitut für Berufsbildung. [Canadian Perspectives on Knowledge Mobilization and Transfer]

Gonser, M., Zimmer, K., Mühlhäußer, N. & Gluns, D. (Hrsg.) (2020). this website Wissensmobilisierung und Transfer in der Fluchtforschung. Kommunikation, Beratung und gemeinsames Forschungshandeln. Münster: Waxmann.

Gonser, M. & Zimmer, K. (2020). Wissensmobilisierung und Transfer in der Fluchtforschung: Begriffsbestimmung und Bestandsaufnahme. In M. Gonser, K. Zimmer, N. Mühlhäußer & D. Gluns (Hrsg.), MYiNK Professional Resume Writers Kitchener Waterloo focuses on helping businesses stand out with professional brand development, content marketing and enticing original Wissensmobilisierung und Transfer in der Fluchtforschung. Kommunikation, Beratung und gemeinsames Forschungshandeln (S. 13-32). Münster: Waxmann.

Zimmer, K. & Mühlhäußer, N. (2020). Integration CAN-D: The Canadian-German research cooperation on the integration of refugees. In M. Gonser, K. Zimmer, N. Mühlhäußer & D. Gluns (Hrsg.), Certifications Online, Los Angeles, California: Rated 5 of 5, check 10 Reviews of Writer For Hire, Business Consultant Wissensmobilisierung und Transfer in der Fluchtforschung. Kommunikation, Beratung und gemeinsames Forschungshandeln (S. 237-244). Münster: Waxmann.

Zimmer, K., Schulte, J., Dubowy, M., Ehm, J.-H., Kuger, S., Lonnemann, J., Martini, R., Rauch, D. & Hasselhorn, M. (2020). Dokumentenrecherche und -aufbereitung als Qualitätskriterium von Systematic Reviews: Sprachförderung in Kindertageseinrichtungen als Beispiel. In K. Blatter, K. Groth und M. Hasselhorn (Hrsg.), Our dissertation writer service has built a reputation of always producing top-notch documents in record time. Our Canadian customers can expect well-written and thoroughly researched writing. Find out how we can help with your project by reading the rest of this article. Getting Help | Who Needs Neolithic Landscape Clay Phd Thesis? For most students working on their dissertation projects, the Evidenzbasierte Überprüfung von Sprachförderkonzepten im Elementarbereich (S.51-76). Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften. [Contribution of Information Science to Quality Control in Systematic Reviews: Language support in day care centers as an example]

Mühlhäußer, N., Diel, V. & Zimmer, K. (2019). Die Integration von Geflüchteten in Deutschland und Kanada: Forschungs-zusammenarbeit und Transfer in die Öffentlichkeit. In M. Stein, D. Steenkamp, S. Weingraber & V. Zimmer (Hrsg.), The Fastest Online Statistics Homework Helper. Trusted By 3000+ Corporate Clients. Start in 30min. 12 hours delivery. From 29 $/hr. Flucht. Migration. Pädagogik. Willkommen? Aktuelle Kontroversen und Vorhaben (p. 493-503). Bad Heilbrunn: Klinkhardt. [The integration of refugees in Germany and Canada: research cooperation and knowledge mobilization]

Köller, O., Hasselhorn, M., Hesse, F.W., Maaz, K., Schrader, J., Solga, H., Spieß, C.K. & Zimmer, K. (Hrsg.). (2019). So next time you get the urge to say to someone else Global Warming Argumentative Papers, contact us and say what you really mean make my essay rock!. Get a price. I'm looking for. To complete my. Academic level. Number of pages. Number of words, or pages. Select level. Urgency. Your price: CONTINUE TO ORDER . On-time delivery. Every deadline is met. Our team knows and understands the importance Das Bildungswesen in Deutschland. Bestand und Potenziale. UTB / Klinkhardt. [Education in Germany – Taking stock and gauging potential.]

Zimmer, K. (2018). Opinion Essay Help enables the students to get 100% quality work at affordable prices. Essay writing might seem like a piece of cake, but it takes no time to turn into a bitter pill. Academic Writing Pro provides you professional essay writing services so that you dont have to taste that bitter pill. So that everything goes like a piece Evidence-based formulation of education policy: Case study Germany. Bericht für Ministry of Education, Saudi Arabia. Warszawa: Evidence Institute.

Ellermeier, W. & Zimmer, K. (2015). The psychoacoustics of the Irrelevant Sound Effect. A review. Customised College Assignments Help services on various subjects . We understand that you want to hire a service provider who can offer their expert dissertation help on a number of subjects. In this way you will be able to save your efforts of selecting the different service provider every time you get a new topic for your dissertation. This is responsible for the increased level of Acoustical Science and Technology, 35 (1), 10-16.

Hasselhorn, M., Köller, O., Maaz, K. & Zimmer, K. (2014). Implementation wirksamer Handlungskonzepte im Bildungsbereich als Forschungsaufgabe. Read More Here : Buying a dissertation If you dont understand experience in our writing and what you have. cheap essays buy from us that time changes and changes- both are done. There are several things cheap essays have strong opening time! We do our our writers. Psychologische Rundschau, 65 (3), 140-149. [Implementing change in educational contexts as a topic for research]

Steinbrink, C., Zimmer, K., Lachmann, T., Dirichs, M. and Kammer, T. (2014). Development of rapid temporal processing and its impact on literacy skills in primary school children. Obsessive Compulsive Disorder Research Paper Paper by Expert Online Writing Service When you need an excellent paper, reaching for outside help can be the best decision. You can get your papers completed excellently. Besides, it is always easy to order services online. Child Development, 85(4), 1711-1726.

Zimmer, K. (2013). basics is a reliable and popular way to keep your grades safe and deadlines met. Make your order now and let us help you. Die Sekundarbildung in der deutschen Entwicklungszusammenarbeit. Bericht für die Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit. Eschborn: GIZ. [Secondary education in German-international development cooperation]

Weishaupt, H., Scherer, R., Tarazona, M., Richter, M., Krätschmer-Hahn, R. & Zimmer, K. (2013). The The Best Essay Writing: Complete high degree courses by composing superb essays by using experts! The Master of Business management program is Zur Situation kultureller Bildung an Schulen. Ergebnisse einer Schulleitungsbefragung 2011. Materialien zur Home Forums General Basketball source link writer websites for school This topic contains 0 replies, has 1 voice, and was last updated by Bildungsforschung Band 33. Frankfurt am Main: GFPF und DIPF. [Cultural education in schools. Results of a survey of school headmasters in Germany 2011.]

Weishaupt, H. & Zimmer, K. (2013). Indikatoren kultureller Bildung. news Online From Masters Dissertation And Win 2:1 Standard For Your Master's and PhD Degree....Guaranteed! Masters Dissertation UK Is Your Right Resource To Buy Dissertation Writing Help Online. Our team of writers is dedicated and committed in providing you with the highest quality dissertation on your specific topic based on information and specification provided by you. Our Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 16(3), 83-98. [Indicators for cultural education]

Autorengruppe Bildungsberichterstattung (Hrsg.) (2012). Bildung in Deutschland 2012 – Ein indikatorengestützter Bericht mit einer Analyse zur kulturellen/musisch-ästhetischen Bildung im Lebenslauf. Bielefeld: wbv. [Education in Germany 2012 .- An indicator-based report with an analysis of cultural / aesthetic education over the life span]

Ricken, G. & Zimmer, K. (2012). Intelligenztests. In K.P. Horn, H. Kemnitz, W. Marotzki & U. Sandfuchs (Hrsg.), Klinkhardt Lexikon Erziehungswissenschaft (Band 2, S. 98). Stuttgart: UTB / Klinkhardt. [Intelligence tests]

Schwippert, K. & Zimmer, K. (2012). Leistungstests. In K.P. Horn, H. Kemnitz, W. Marotzki & U. Sandfuchs (Hrsg.), Klinkhardt Lexikon Erziehungswissenschaft (Band 2, S. 297-298). Stuttgart: UTB / Klinkhardt. [Achievement tests]

Zimmer, K. & Schwippert, K. (2012). Testverfahren. In K.P. Horn, H. Kemnitz, W. Marotzki & U. Sandfuchs (Hrsg.), Klinkhardt Lexikon Erziehungswissenschaft (Band 3, S. 304-305). Stuttgart: UTB / Klinkhardt. [Assessment instruments]

Baethge, M., Döbert, H., Füssel, H.-P., Hetmeier, H.-W., Rauschenbach, T., Rockmann, U., Seeber, S., Weishaupt, H., Wolter, A. & Zimmer, K. (Hrsg.) (2011). Vertiefende Studien zu ausgewählten Aspekten der Indikatorenentwicklung für den nationalen Bildungsbericht. Bildungsforschung Band 35. Bonn, Berlin: BMBF. [Indicator development for the German national education report: extension studies]

Weishaupt, H. & Zimmer, K. (2011). Perspektiven der Indikatorenforschung für die Bildungsberichterstattung 2012 bis 2016. In Baethge, M., Döbert, H., Füssel, H.-P., Hetmeier, H.-W., Rauschenbach, T., Rockmann, U., Seeber, S., Weishaupt, H., Wolter, A. und Zimmer, K. (Hrsg.), Vertiefende Studien zu ausgewählten Aspekten der Indikatorenentwicklung für den nationalen Bildungsbericht. Bildungsforschung Band 35 (S. 339-346). BMBF: Bonn, Berlin. [Perspectives of indicator research for the national education report of Germany]

Zimmer, K., Ikeda, M. & Lüdemann, E. (2011). School Competition, Institutional Differentiation, and the Quality and Equity of Education Systems: Evidence from PISA 2006. In K. van Branden, P. van Avermaet und M. van Houtte (Eds.), Equity and Excellence in Education (p. 39-74). New York: Routledge.

OECD (2010). PISA 2009 Results: What Students Know and Can Do. Paris: OECD.

Autorengruppe Bildungsberichterstattung (Hrsg.) (2010). Bildung in Deutschland 2010 – Ein indikatorengestützter Bericht mit einer Analyse zu Perspektiven des Bildungswesens im demografischen Wandel. Bielefeld: wbv. [Education in Germany 2010 – An indicator-based report with an analysis of perspectives of the education system in the face of demographic change]

OECD (2009). PISA 2009 Assessment Framework - Key Competencies in Reading, Mathematics and Science. Paris: OECD.

OECD (2009). Comparisons over time on the PISA scales. PISA 2006 Technical Note. Paris: OECD (online).

OECD (2009). Proposed work programme for the PISA Research & Development track. Paris: OECD.

OECD (2009). Internal efficiency of PISA: Evaluation proposal. Paris: OECD.

OECD (2008). Financing of risks and research and development work for PISA. Paris: OECD.

OECD (2008). External review of the test design of PISA. Paris: OECD.

OECD (2008). Contextual information at aggregate levels: Potential synergies with other data collection efforts. Paris: OECD.

OECD (2008). Arrangements for an international research conference on PISA. Paris: OECD.

Zimmer, K., Ghani, J. & Ellermeier, W. (2008). The role of task interference and exposure duration in judging noise annoyance. Journal of Sound and Vibration, 311, 1039-1051.

OECD (2008). Reviews of National Policies for Education: Quality and equity of schooling in Scotland. Paris: OECD.

OECD (2008). External evaluation of the policy impact of PISA: Evaluation report. Paris: OECD.

OECD (2007). Analytic framework and possible themes for reports from PISA 2009. Paris: OECD.

OECD (2007). Roadmap: From conceptual framework to questionnaire content. Paris: OECD.

OECD (2007). Procedures for securing the confidentiality of embargoed PISA material. Paris: OECD.

OECD (2007). Effective management of meetings of PISA National Project Managers. Paris: OECD.

OECD (2007). External evaluation of the policy impact of PISA: Terms of reference. Paris: OECD.

OECD (2007). Technical standards for the PISA 2009 assessment. Paris: OECD.

Zimmer, K., Brunner, M., Lüdtke, O., Prenzel, M. & Baumert, J. (2007). Die PISA Spitzengruppe in Deutschland: Eine Charakterisierung hochkompetenter Jugendlicher. In K.A. Heller und A. Ziegler (Hrsg.), Begabt sein in Deutschland (p.193-207). Münster: LIT. [The PISA top group in Germany: Characterizing highly competent adolescents]

Walter, O., Ramm, G., Zimmer, K., Heidemeier, H. & Prenzel, M. (2006). PISA 2003 - Kompetenzen von Jungen und Mädchen mit Migrationshintergrund in Deutschland: Ein Problem ungenutzter Potentiale? Unterrichtswissenschaft, 34(2), 146-169. [Competencies of migrant adolescents in Germany: A case of un-used potentials?]

Zimmer, K., Stick, A. Burba, D. & Prenzel, M. (2006). PISA 2003 - Kompetenzmuster von Jungen und Mädchen in den deutschen Ländern. Unterrichtswissenschaft, 34(4), 310-329. [PISA 2003 – Gender differences in competencies in the German Laender]

Frenzel, A.C., Pekrun, R. & Zimmer, K. (2006). Selbstvertrauen, Engagement und Lernverhalten in Mathematik. In M. Prenzel et al., PISA 2003. Untersuchungen zur Kompetenzentwicklung im Verlauf eines Schuljahres (p. 195-209). Münster: Waxmann. [Self esteem , student engagement and learning behaviour in mathematics]

Schöps, K., Walter, O., Zimmer, K. & Prenzel, M. (2006). Disparitäten zwischen Jungen und Mädchen in der mathematischen Kompetenz. In M. Prenzel et al., PISA 2003. Untersuchungen zur Kompetenzentwicklung im Verlauf eines Schuljahres (p. 209-224). Münster: Waxmann. [Gender differences in mathematical literacy]

Prenzel, M. & Zimmer, K. (2006). Études complémentaires de PISA 2003 en Allemagne: principaux résultats et enseignements. Revue française de pedagogie, 157, 55-70. [PISA 2003 – national complementary studies in Germany: Principal results and conclusions]

Zimmer, K. & Ellermeier, W. (2006). Axiomatic approaches to Stevens' magnitude scaling: Recent developments. Fechner Day 2006. Proceedings of the annual meeting of the International Society for Psychophysics (pp.49-56). International Society for Psychophysics.

Zimmer, K. (2005). Examining the validity of numerical ratios in loudness fractionation. Perception & Psychophysics, 67(4), 569-579.

Ghani, J., Ellermeier, W. & Zimmer, K. (2005). A test battery measuring auditory capabilities of listening panels. Proceedings of Forum Acusticum, August 29 - September 2, 2005, Budapest, Hungary. Available on CD- ROM, pp. 1677-1681. Abstract No. 3490 (invited) in book of abstracts, p. S109.

Pekrun, R., Frenzel, A.C., Zimmer, K. & Lichtenfeld, S. (2005). Schülermerkmale im Ländervergleich. In M. Prenzel et al. (Hrsg.), PISA 2003. Der zweite Vergleich der Länder in Deutschland - Was wissen und können Jugendliche? (S. 147-155). Münster: Waxmann. [Characteristics of students in the German Laender]

Prenzel, M., Zimmer, K., Drechsel, B., Heidemeier, H. & Draxler, C. (2005). Der Blick in die Länder. In M. Prenzel et al. (Hrsg.), PISA 2003. Der zweite Vergleich der Länder in Deutschland - Was wissen und können Jugendliche? (S. 169-233). Münster: Waxmann. [Results for the German Laender]

Zimmer, K., Burba, D. & Rost, J. (2004). Kompetenzen von Jungen und Mädchen. In M. Prenzel et al. (Hrsg.), PISA 2003. Der Bildungsstand der Jugendlichen in Deutschland – Ergebnisse des zweiten internationalen Vergleichs (S. 211 – 223). Münster: Waxmann. [Competencies of boys and girls]

Senkbeil, M., Drechsel, B., Rolff, H.-G., Bonsen, M., Zimmer, K., Lehmann, R. & Neumann, A. (2004). Merkmale und Wahrnehmungen von Schule und Unterricht. In M. Prenzel et al. (Hrsg.), PISA 2003. Der Bildungsstand der Jugendlichen in Deutschland – Ergebnisse des zweiten internationalen Vergleichs (S. 296 – 314). Münster: Waxmann. [Characteristics of the school and class environment]

Prenzel, M., Carstensen, C. & Zimmer, K. (2004). Von PISA 2000 zu PISA 2003. In M. Prenzel et al. (Hrsg.), PISA 2003. Der Bildungsstand der Jugendlichen in Deutschland – Ergebnisse des zweiten internationalen Vergleichs (S. 355 – 369). Münster: Waxmann. [From PISA 2000 to PISA 2003]

Zimmer, K., Ellermeier, W. & Schmid, C. (2004). Using probabilistic choice models to investigate auditory unpleasantness. Acustica – Acta Acustica, 90(6), 1019-1028.

Ellermeier, W. & Zimmer, K. (2003). Using psychological choice models to investigate overall sound quality. First Tutorials and Research Workshop on the Auditory Quality of Systems, April 22-24, Mont Cenis, Germany, pp. 71-78.

Zimmer, K. & Baumann, O. (2003). Direct Scaling of Sensations: Are Subjects Able to Produce Consistent, and Meaningful, Numerical Ratios? First Tutorials and Research Workshop on the Auditory Quality of Systems, April 22-24, Mont Cenis, Germany, pp. 85-90.

Choisel, S. & Zimmer, K. (2003). A Pointing-Technique with Visual Feedback for Sound-Source Localization Experiments. Beitrag zur AES 115th Convention, October 10-13, New York, USA (15 pages).

Zimmer, K. & Baumann, O. (2003). Validity of Luce's transformation function relating numerals and numbers in loudness fractionation. In B. Berglund, E. Borg (Eds.), Fechner Day 2003. Proceedings of the nineteenth annual meeting of the International Society for Psychophysics (pp. 343-348). Stockholm: International Society for Psychophysics.

Zimmer, K. & Ellermeier, W. (2003). Deriving ratio-scale measures of sound quality from preference judgments. Noise Control Engineering Journal, 51(4), 210-215.

Zimmer, K. & Ellermeier, W. (2002). New Sound Quality Research Unit (SQRU). Nuntius Acusticus in Acta acustica united with Acustica, 88(6),1.

Ellermeier, W., Eigenstetter, M. & Zimmer, K. (2001). Psychoacoustic correlates of individual noise sensitivity. Journal of the Acoustical Society of America, 109(4), 1464-1473.

Zimmer, K., Luce, R.D. & Ellermeier, W. (2001). Testing a new theory of psychophysical scaling: Temporal loudness integration. In E. Sommerfeld, R. Kompass, T. Lachmann (Eds.), Fechner Day 2001 (pp. 683-688). Lengerich: Pabst.

Zimmer, K. & Ellermeier, W. (2000). Noise sensitivity questionnaire. In J. Maltby, C.A. Lewis and A. Hill (Eds.), Commissioned Reviews on 250 Psychological Tests (pp. 364).

Zimmer, K. & Ellermeier, W. (1999). Psychometric properties of four measures of noise sensitivity. Journal of Environmental Psychology, 19(3), 295-302.

Zimmer, K. (1998). Experimentelle Untersuchungen zur geometrischen Struktur des binokularen Sehraums. Aachen: Shaker. Dissertation. [Experimental investigation of the intrinsic geometry of binocular visual space]

Zimmer, K. & Ellermeier, W. (1998). Konstruktion und Evaluation eines Fragebogens zur Erfassung der individuellen Lärmempfindlichkeit. Diagnostica, 44(1), 11-20. [Construction and evaluation of a noise-sensitivity questionnaire]

Zimmer, K. & Ellermeier, W. (1998). Ein Kurzfragebogen zur Erfassung der Lärmempfindlichkeit. Umweltpsychologie, 2(2), 54-63. [Short form of a noise-sensitivity questionnaire]

Zimmer, K. (1998). Intrinsic geometry of binocular space. In Y. Lacouture and S. Gondin (Eds.) Fechner Day 98: Proceedings of the Fourteenth Annual Meeting of the International Society for Psychophysics (pp. 393-398). Quebec.

Zimmer, K. & Krems, J. (1997). Expertise und Informationssuche bei komplexen Konfigurierungsaufgaben. Zeitschrift für Psychologie, 205(3), 253-267. [Expertise and information-seeking behaviour in complex configuration tasks]

Zimmer, K. & Ellermeier, W. (1997). Ein Vergleich verschiedener Maße der Lärmempfindlichkeit. Fortschritte der Akustik - DAGA 97 (S. 405-406). Oldenburg: DEGA. [Comparison of noise-sensitivity questionnaires]

Ellermeier, W. & Zimmer, K. (1997). Individual differences in susceptibility to the "Irrelevant speech effect". Journal of the Acoustical Society of America, 102(4), 2191-2199.

Zimmer, K. & Ellermeier, W. (1997). Reliability and validity of four measures of noise sensitivity. In F. Augusztinovicz (Ed.) INTER-NOISE 97 (pp. 1195-1199). Budapest, Hungary: OPAKFI.

Zimmer, K. & Ellermeier, W. (1997). Eine deutsche Version von Weinsteins Lärmempfindlichkeitsskala. Zeitschrift für Lärmbekämpfung, 44(4), 107-110. [German version of Weinstein’s noise-sensitivity questionnaire]

Zimmer, K. (1997). LEF. Fragebogen zur Erfassung der individuellen Lärmempfindlichkeit. In Zentralstelle für psychologische Information und Dokumentation (ZPID) (Hrsg.), PSYTKOM. Datenbank Psychologischer und Pädagogischer Testverfahren (Dok.Nr.: 3597). Köln: DIMDI. [LEF: Noise-sensitivity questionnaire]

Zimmer, K. & Ellermeier, W. (1996). Construction and evaluation of a noise sensitivity questionnaire. In A. Schick and M. Klatte (Eds.), Contributions to Psychological Acoustics (pp. 163-170).


Letzte Aenderung: 08.04.2021 · Seite drucken

 

Kontakt

Neuer Markt 16

Raum: Y 131a

 

Tel.: +49 4441 15 490

E-Mail: karin.zimmer[at]uni-vechta[dot]de

 

Sprechzeiten nach persönlicher Vereinbarung